Limited edition kollektioner til salg på Trendsales

Alexander Wang hmDe sociale medier blev lagt ned ved nyheden om, at den amerikanske kult-designer Alexander Wang er den næste designer, der lægger navn til et samarbejde med high-streetkæden H&M. Hvis tendensen fra tidligere år fortsætter, vil det på Trendsales være muligt at opspore styles fra den netop frigivne limited edition kollektion få minutter efter, at den sættes til salg i de få udvalgte H&M butikker og webshop torsdag d. 6. november. At dømme efter hypen om dette års samarbejde forbereder Trendsales sig på en historisk høj interesse igen i år.

H&M har de seneste 10 år haft stor succes med at lancere såkaldte limited edition kollektioner i samarbejde med anerkendte internationale designere. Designere, hvis kreationer normalt ligger prismæssige lysår fra H&Ms demokratiske budgetpriser, men som gennem samarbejdet bliver tilgængelige for alle. Nu er turen kommet til det måske mest hypede samarbejde til dato, når Alexander Wang til november skal løfte arven efter blandt andre Karl Lagerfeld, Lanvin, Stella McCartney, Marni og Isabel Marant for H&M.

De forrige år har de begrænsede designer-kollektioner fra H&M været så eftertragtede, at modehungrende fashionistas har stået i kø i timevis for at få fingrene i få items fra den eksklusive kollektion. Og lige så mange har ventet forgæves foran en overbelastet H&M webshop. Men det viser sig faktisk, at det ikke kun er foran de fysiske butikker og på webshoppen, at interessen kan mærkes. Der går nemlig kun minutter før det første stykke tøj fra limited edition kollektionen er langet over disken, til at selv samme er at finde til salg på det private second hand marked gennem modeportalen Trendsales.

Nye kollektioner handles ”second hand”
Sidste år oplevede Trendsales en eksplosiv vækst i aktiviteten på sitet kort efter, at H&Ms Isabel Marant kollektion var landet i butikkerne. Blot én time efter kollektionen blev sat til salg i butikkerne, var der allerede mere end 25 oprettede annoncer, på selv samme varer, sat til salg på Trendsales. Samtidig blev der foretaget mere end 5.200 specifikke søgninger på de eftertragtede styles inden dagen var omme.

Limited edition kollektioner som H&Ms årlige designsamarbejder er så populære, at nogle ligefrem køber items de ikke nødvendigvis kan passe, i håb om at de enten kan bytte sig frem til den rigtige størrelse eller sælge dem videre med fortjeneste. På tøjbazaren Trendsales opstår der derfor lynhurtigt et privat marked for limited editions parallelt med butikkernes, hvor udbud og efterspørgsel sætter markedsprisen for de udsolgte items. Tendensen fra Trendsales viser, hvor langt second hand markedet har rykket sig i dag, hvor det i højere grad også er det nyeste nye der er til salg, og ikke længere kun er brugt tøj fra tidligere kollektioner.

Det glæder underdirektør hos Trendsales, Eva Kemp, der udtaler: ”Det er dejligt at se, at rigtig mange benytter sig af Trendsales til både at købe, bytte og sælge styles fra disse unikke kollektioner, der ellers kan være næsten umulige at få fat på. Det viser, at Trendsales ikke længere kun er stedet, hvor tidligere trends får nyt liv, men i høj grad også er stedet hvor højaktuelle hypede items som denne kollektion, handles parrallelt via Trensales som en ekstra salgskanal.”

Eva Kemp forventer også, at Alexander Wangs kollektionen for H&M hurtigt bliver populær på Trendsales – da hypen på de sociale medier allerede er massiv. ”Vi glæder os til at følge med i Alexander Wang hypen på dagen, og håber de eftertragtede varer hermed kan komme ud til alle de piger der gik forgæves i butikkerne og på webshoppen. Og som de tidligere designerkollektioner viser, er netop disse varer et godt køb, da de holder gensalgsprisen rigtig fint, og dermed cirkulerer videre fra fashionista til fashionista.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *