Sådan undgår du slap skede under graviditeten

Ved at træne din bækkenbund hver dag kan du undgå, at din skede bliver slap under graviditeten. Træningen hjælper dig også med at komme tilbage til normalen efter fødslen.

Er du gravid, har du måske allerede opdaget, at din skede ikke er, som den var før. Den bliver mere slap, og det kan derfor blive sværere for dig at tilfredsstille din kæreste. Det skyldes, at vægten fra barnet presser på dit underliv. Det er altså ikke kun under selve fødslen, at din skede ændrer sig: Det gør den også undervejs.

For at undgå, at du får en slap skede, og for at gøre det nemmere for dig selv at træne din skede op efter fødslen, bør du gå i gang med knibeøvelser allerede, når du er gravid. Faktisk bør du også udføre dem, selvom du ikke er gravid.

Træn din bækkenbund hver dag

Du bør træne din bækkenbund hver dag, og det kan du gøre på flere forskellige måder. Først og fremmest kan du træne ved at knibe sammen, som om du skal tisse. Du kan dog også træne med kugler, som du skal holde oppe i skeden. Det kan du dog ikke gøre under graviditeten og de første otte uger efter fødslen.

Kidle: https://www.min-mave.dk/debat/gravid/sex-under-graviditeten/slap-tissekone-under-graviditet.htm?p=2

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *