Modebloggere eller anmeldelser?

Du kender det sikkert. Der bliver delt en interessant udtalelse eller artikel på Facebook, det får dig til at ville lære mere om denne skribent, og du vælger at følge personen.

Der går dog ikke, længe før du holder op med at følge personen igen, fordi du lægger mærke til, at 80% af alt, som bliver skrevet på der blog eller facebook, er en stor reklame, Dvs. autenticiteten forsvinder, hvor blev personen af? Alt, man ser, er en reklamesøjle, og det bliver uinteressant.

Og ikke nok med det, modebloggeres sider er efterhånden fyldte med nyhedsbrev- eller spar, 20% popups, og små “lær at lægge make up med mit næsten gratis kursus”.

Jeg ved ikke, om jeg er unormal, men jeg er holdt op med at læse anmeldelser fra disse såkaldte social influencers, hvor de får penge for at skrive om produkter. Jeg vil hellere læse forbrugernes egne mode, udtalelser og produktanmeldelser på sider, hvor helt almindelige mennesker skriver om deres erfaringer og giver deres ikke sponsorererede anmeldelser.

Der er jo nok af den slags sider, og jeg er selv blevet mere aktiv i at skrive mine egne anmeldelser. En ting, som jeg har taget mig selv i, er, at jeg til at starte med kun skrev de negative, og hele pointen er jo at også skrive gode, positive anmeldelser, når man har de oplevelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *